Nissan Patrol czy jazda w terenie podraża serwis i zwiększa zużycie części?

 

Dodano 15.08.2021 15:21

Każdy kto ma do czynienia z off-roadem wie, że Nissan Patrol jest chyba najbardziej popularnym pojazdem wykorzystywanym do przeróbek w celu odwiedzin miejsc, jakie mało kto odwiedza. Mowa o wyprawach, gdzie mało jakie auto sobie radzi, czyli męskim taplaniu w błocie. Przygodę z off-roadem najlepiej zacząć od uczestnictwa w zlocie off-roadowym. Kto był wie o czym mowa, kto nie był musi odwiedzić takie spotkanie.

Nissan Patrol jest często wybierany ponieważ jest stosunkowo tani w utrzymaniu - nie licząc spalania. Części są dostępne i niedrogie, a same Patrole świetnie radzą sobie nawet w ciężkim terenie. Można je naprawić samodzielnie mając nieco wiedzy technicznej i narzędzia, a mechanicy praktycznie w każdym miejscu na świecie jest znają. No i najważniejsze, Nissan Patrol jest wygodny i trwałe - z tą opinią na pewno spotkacie się na każdym kroku.

Patrol to sprawdzony zarówno przez amatorów jak i zawodowców biorących udział w ekstremalnych imprezach off-roadowych. Uznawany jest przede wszystkim za bardzo wytrzymały, szkoda, że po wielu latach od zakończenia produkcji coraz trudniej o zadbany egzemplarz - to podkreśla jak jest eksploatowany. Wersja 3-drzwiowa jest bardzo ceniona za znakomite właściwości terenowe. Natomiast 5-drzwiowy Patrol to dość potężny samochód, za to w miarę przestronny i może z powodzeniem służyć jako auto uniwersalne. Wszystkie silniki zyskały miano niezniszczalnych. Mają bloki odlane z żeliwa i aluminiowe głowice, bardzo dobre podparcie wału w siedmiu punktach co zapewnia im długą żywotność. Najlepszą opinię ma diesel, który właściwie jest niezniszczalny.

Jeżeli nie dokonasz dużych przeróbek, będziesz polegał na tym co zaprojektował i wdrożył Nissan w swoim Patrolu, to nie poniesiesz wielkich kosztów jeżdżąc w terenie. Te samochody są naprawdę jednymi z niewielu, które nie wypłuczą portfela, a dadzą dużo zabawy.

 

KONTAKT

48 68 324 30 10